Project Description
Run2Day
Help ons te versnellen! Leuke vraag van specialisten die alles weten over harder gaan!
Achtergrond
Run2day is met 16 fysieke winkels, de bekendste hardloopwinkel van Nederland. De verkoop van de online winkel bleef achter bij de doelstelling. Oorzaak: beperkte functionaliteit van het e-Commerce platform, veel handmatige processen en het ontbreken van de juiste tooling.
Samen met het team van Run2day kiezen wij voor Magento 2 als nieuw platform. Tijdrovende handmatige processen worden geautomatiseerd. Hierdoor wordt de organisatie minder belast en kan deze tijd geïnvesteerd worden in marketing.
De webwinkel wordt anders ingedeeld en krijgt een sterke navigatie, wordt uitgerust met conversie verhogende functionaliteiten.
Instore Logistics
De Run2Day winkels worden gekoppeld aan de Magento webwinkel en de logistieke oplossing van Sumber. Klanten hebben online inzicht in voorraadposities en kunnen via Click en Collect, bestellingen ophalen in de winkel. Via een slimme pick-strategie worden online bestellingen real-time verwerkt op de winkelvloer. Bestellingen worden geautomatiseerd aangemeld bij PostNL en nog dezelfde dag verzonden vanuit de winkel.
Data driven marketing
Via de software van Sciolab worden alle aankopen in de fysieke winkels en online geanalyseerd. Algoritmes analyseren het klantgedrag. Doen voorspellingen over toekomstig koopgedrag en aanbevelingen over cross- en upsell artikelen. Run2day kiest voor Copernica als e-mailprovider. Wij koppelen Copernica met Magento en de fysieke winkels. Zo is Run2day in staat om ook op winkelaankopen e-mailmarketing in te zetten.
Resultaat
Na de migratie laat de omzet een “double digit” groei zien. De handmatige handelingen zijn flink gereduceerd, zowel logistiek als in contentonderhoud. De time to market aanzienlijk verbeterd, door leveringen direct vanuit de winkels. Maar wij zijn nog niet klaar. Wij kunnen nog sneller en verder! Daar werken wij samen hard aan!

“
Jordy Hindriks | Marketing Manager | Run2Day
Online verkopen zijn geen punt van discussie meer. Als je niet investeert in een complete beleving naar de klant toe dan ben je niet in staat om je belofte na te komen. De klant optimaal bedienen online, in de fysieke winkels en middels e-mailmarketing wat betreft aftersales is in onze ogen essentieel en daarmee futureproof. Samen met de juiste partners als Qlicks en Copernica weten wij dit te bewerkstelligen.